Úspešný Konzultatívny Predaj – Modul I

Tréning je určený predajcom, obchodným zástupcom, vedúcim obchodných oddelení a všetkým pracovníkom spoločností, od ktorých sa očakáva aktívny prístup k zákazníkom. Úspešný Predaj je podmienkou úspešného fungovania firiem a organizácií a už dávno neplatí, že predávajú len obchodníci/predajcovia.

CIELE:

  • Zdokonaliť sa v predajnej komunikácii so zákazníkom v osobnom kontakte
  • Rozvinúť schopnosť aktívne zisťovať očakávania zákazníka a hľadať jeho potreby
  • Zvýšiť mieru úspešne realizovaných predajov a napomôcť k dlhodobej spolupráci so zákazníkmi
  • Rozvinúť schopnosť vyhľadávať a rozvíjať obchodné príležitosti až po získanie objednávky

OBSAH:

Predpoklady úspešnej obchodnej komunikácie

  • 3-rola obchodníka, pretože  byť len predajcom už dávno nestačí!
  • Výhody a výzvy konzultatívneho odborného predaja
  • Dôveryhodnosť, presvedčivosť, profesionalita 

Rozhodovací proces zákazníka

  • Vývojové fázy rozhodovania zákazníkov a rozdielne vnímanie potrieb v čase
  • Vplyv emócií v jednotlivých fázach rozhodovania a vývoj očakávaní zákazníka
  • Miesto predajcu/obchodníka v jednotlivých fázach rozhodovania a na čo si dávať pozor

„PUSH“ a „PULL“ prístupy v predaji

  • Výhody a obmedzenia oboch prístupov
  • Ako vhodne kombinovať jednotlivé prístupy a kedy je to nevhodné
  • Proaktivita vs. Reaktivita

Práca s očakávaniami a potrebami zákazníka 

  • Techniky kladenia otázok pre zistenie potrieb a overenie potenciálneho úžitku
  • Možnosti preformátovania očakávaní zákazníka na základe pochopenia skrytých potrieb a definovania očakávanej pridanej hodnoty

Aj ten najlepší produkt či službu je potrebné vedieť predať

  • „Unique Selling Point“ (USP) a ako s ním pracovať
  • F-A-B produktov/riešení
    • Prečo aj ten najlepší produkt nemusí vyvolať záujem o kúpu zo strany zákazníka?
    • Parametre produktov a služieb sú dôležité, predáva však úžitok
    • Ponuka produktu/riešenia na základe potrieb s pridanou hodnotou 

Prekonávanie námietok

  • Čo sú námietky a kedy majú šancu na prekonanie
  • Technika 5P účinného prekonania námietok
  • Lepšie ako prekonávanie je však prevencia 

Získavanie záväzku

  • Nákupné signály a ako ich využívať
  • Techniky uzatvárania obchodu
  • Dohoda ďalších krokov

Ponákupná starostlivosť o zákazníka

  • Dôležitosť starostlivosti o zákazníkov
  • Spôsoby starostlivosti o zákazníkov

Na tento tréning ďalej voľne nadväzuje kurz Úspešný Konzultatívny Predaj – Modul II.