Priority a osobná Efektivita
Unavuje vás pocit, že neustále hasíte „požiare“ a na to, čo je skutočne dôležité, vám nezostáva čas ani energia? Chcete mať úlohy a plnenie plánov viac pod kontrolou. Dosahovať svoje ciele s ľahkosťou a mať viac času na to, čo vás baví a napĺňa vôbec nie je nemožné.
Ak je všetko dôležité, nič nie je dôležité. To je základný princíp práce s prioritami. Takže pri práci s prioritami hľadáme čomu dáme prednosť pred čím. No a to je často kameň úrazu, lebo sa môže zdať všetko dôležité. Netreba tiež zabúdať na časový prvok naši úloh a povinností. Ten nám do výraznej miery nabúrava plány, pretože sa časom stávajú vďaka očakávaným termínom splnenia či vyriešenia úloh a plánov naliehavými.
Tento interaktívny kurz je navrhnutý tak, aby vám poskytol praktické nástroje a overené postupy na zvládnutie umenia priorizácie a dosahovanie osobnej efektivity. Naučíte sa, ako sa zbaviť preťaženia, ako zlepšiť sústredenie na to čo je podstatné a ako dosahovať trvalé výsledky s menšou námahou a väčšou spokojnosťou. Nové výstupy však znamenajú aj nové vstupy, preto okrem plánovania je dôležite venovať pozornosť aj aktivitám, ktorými sme schopní tieto plány naplniť. To vyžaduje spočiatku určité úsilie a prekonanie prekážok. Vďaka nim však však môžeme očakávať nové výsledky.
ČO VÁM KURZ PRINESIE:
- Naučíte sa definovať svoje kľúčové priority v osobnom aj pracovnom živote
- Osvojíte si techniky na plánovanie úloh a času, ktoré vám pomôžu zostať na správnej ceste
- Získate nástroje na rozlišovanie dôležitého od naliehavého a naučíte sa efektívne delegovať a odmietať nepodstatné úlohy
- Zlepšíte svoju schopnosť sústrediť sa a eliminovať rušivé vplyvy, čím zoptimalizujete svoju výkonnosť. Nie je všetko o práci, ale bez práce nie sú „koláče“
- Naučíte sa efektívne využívať svoj čas a nájsť rovnováhu medzi prácou, spoločenským a osobným životom. Pravidlo 3×8 = 24
- Vďaka lepšej organizácii a kontrole nad svojimi úlohami a plánmi znížite úroveň stresu a budete sa cítiť pokojnejšie a spokojnejšie
- Uvoľnením času a energie z menej dôležitých úloh budete mať viac zdrojov na to, čo je skutočne dôležité a cenné
- Dosahovanie svojich priorít vám prinesie väčší pocit úspechu, spokojnosti a naplnenia
KOMU KURZ MÔŽE POMOCŤ:
- Manažérom a lídrom tímov, ktorí chcú efektívnejšie riadiť výkonnosť seba a svojich tímov
- Zamestnancom na všetkých úrovniach, ktorí chcú zlepšiť svoju organizáciu práce a dosahovať lepšie výsledky a spokojnosť v práci
- Každému, kto sa cíti preťažený, nezvláda množstvo úloh a očakávaní a chce získať kontrolu nad svojím životom a zároveň chce pre to aj niečo urobiť
Z OBSAHU KURZU:
Pochopenie priorít a ich významu:
- Definícia priorít a ich vplyv na osobný a pracovný život
- Vízia – identifikácia vašich kľúčových hodnôt a cieľov
- Paretovo pravidlo (80/20) a jeho aplikácia v praxi
- Rozlišovanie medzi dôležitým a naliehavým (Eisenhowerova matica a ABC priority) a čomu venovať zvýšenú pozornosť a čomu sa radšej vyhýbať
- Prečo venujeme pozornosť tomu čo je nedôležité a dokonca nenaliehavé? Pasca komfortnej zóny
Efektívne plánovanie a organizácia úloh:
- Rôzne metódy účelného plánovania, ktoré má pomáhať a nie zamestnávať ďalšou prácou naviac
- Techniky organizácie úloh v obmedzenom čase (pomodoro technika, časové bloky, práca s koncentráciou, využívanie „FLOW“ prístupu, antistresové techniky a rozvoj zameranej pozornosti -„mindfulness“)
- Eliminácia časožrútov, požieračov energie, pracovného balastu a vyrušení
Majstrovstvo v priorizácii a efektivite:
- Význam stresu pre našu aktivitu a kde končí „eustres“ (pozitívny stres) a kde začína „distres“ (negatívny stres)
- Ako si zoradiť úlohy podľa dôležitosti a naliehavosti a ako na nich pracovať aby sme zvládly aj náročnejšie plány
- Prokrastinácia a ako ju dostať pod kontrolu
- Od zóny komfortu k zóne rastu, alebo čo nerastie degraduje a umiera
- Dôležitosť adaptability na zmenu podmienok a ako sa so zmenami vyrovnať bez negatívnych dôsledkov
Nástroje a techniky pre osobnú efektivitu:
- Práca s vlastnou motiváciou, rozvoj vôle a disciplíny
- Účelné využívanie nástrojov, ktoré nám uľahčia prácu na prioritách:
- pravidlo 80/20 pre efektivitu
- princíp 10/90 v plánovaní
- pravidlo 2 minút pri úlohách
- „pomodoro“ technika 25/5 pre koncentráciu
- pravidlo 3 úloh práce na prioritách
- dôležitosť časových blokov pre zvýšenie koncentrácie a udržanie výkonnosti
- čaro To-Do lístkov nie len ako externej pamäte, ale aj pre našu motiváciu dokončovať
- umenie komunikácie asertívneho „NIE„