Úspešný Konzultatívny Predaj – MODUL II

Tento kurz je určený predajcom, obchodným zástupcom, vedúcim obchodných oddelení a všetkým pracovníkom spoločností, od ktorých sa očakáva aktívny prozákaznícky prístup. Strategický prístup je v predaji/obchode postavený na vzťahoch, pridanej hodnote a partnerskom prístupe často v dlhodobom horizonte. Tento kurz nadväzuje na Úpešný Konzultatívny Predaj – Modul I

CIELE:

  • Zdokonaliť sa v strategickom a komplexnom prístupe k predaju a obchodovaniu
  • Posunúť sa od predaja produktov a služieb k predaju riešení, prostredníctvom vyhľadávania resp. generovania obchodných príležitostí 
  • Zdokonaliť sa v presvedčivej argumentácii s rôznymi pozíciami na strane zákazníka a v rôznych fázach obchodného cyklu
  • Rozlišovať zákazníkov a prístup k nim podľa obchodnej segmentácie a typológie zákazníka

OBSAH:

5 premenných obchodného cyklu podľa metodiky Solution Selling (potreba, pozícia, vízia, hodnota, kontrola)

  • vývoj potrieb a ako s nimi pracovať strategicky
  • práca s pozíciou u zákazníka a jej dôležitosť pre úspešné obchodné vzťahy
  • Vízia zákazníka a ako s ňou strategicky pracovať
  • práca s pridanou hodnotou riešení pre zákazníka
  • dôležitosť vnímať obchod ako proces postupných krokov s potrebnou kontrolou

Práca so zákazníkom v celom obchodnom cykle z dlhodobého pohľadu

  • zákaznícka vertikála a mapa vplyvu (Power Map)
  • získavanie „Sponzorov“ a „Power Sponzorov“ pre získavanie zákaziek
  • dôležitosť viacerých kontaktov u zákazníka zo strategického pohľadu
  • riadenie obchodného, resp. nákupného procesu

Segmentácia zákazníkov „Gain-Build-Defend“ podľa úrovne vzťahov a obchodného potenciálu

  • dôležitosť akvizície zákazníkov aj v čase kedy sa dobre darí
  • rozvoj obchodu za pomoci „Up-Sellingu“ a „Cross-Sellingu“
  • ako pracovať s informáciami a preverovať možnosti pre ďalší rozvoj obchodných vzťahov
  • ako udržať dlhodobo spokojných zákazníkov a metódy obrany zákazníka pred konkurenciou

Obchodná komunikácia podľa Typológie zákazníka

  • charakteristiky, očakávania a obavy rôznych typov v obchodnej komunikácii
  • ako rozpoznať jednotlivé typy a ako s nimi efektívne komunikovať
  • využitie typológie pre kvalitné dlhodobé obchodné vzťahy
  • víťazné ponuky pre jednotlivé typy zákazníkov
  • konzultatívny prístup obchodovania/predaja s jednotlivými typmi zákazníkov – tréning so spätnou väzbou

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe účastníkov

< Predchádzajúce Ďalšie >