Úspešný Konzultatívny Predaj – MODUL II

Tento kurz je určený predajcom, obchodným zástupcom, vedúcim obchodných oddelení a všetkým pracovníkom spoločností, od ktorých sa očakáva aktívny prozákaznícky prístup. Strategický prístup je v predaji/obchode postavený na vzťahoch, pridanej hodnote a partnerskom prístupe často v dlhodobom horizonte. Tento kurz nadväzuje na Úpešný Konzultatívny Predaj – Modul I
CIELE:
- Zdokonaliť sa v strategickom a komplexnom prístupe k predaju a obchodovaniu
- Posunúť sa od predaja produktov a služieb k predaju riešení, prostredníctvom vyhľadávania resp. generovania obchodných príležitostí
- Zdokonaliť sa v presvedčivej argumentácii s rôznymi pozíciami na strane zákazníka a v rôznych fázach obchodného cyklu
- Rozlišovať zákazníkov a prístup k nim podľa obchodnej segmentácie a typológie zákazníka
OBSAH:
5 premenných obchodného cyklu podľa metodiky Solution Selling (potreba, pozícia, vízia, hodnota, kontrola)
- vývoj potrieb a ako s nimi pracovať strategicky
- práca s pozíciou u zákazníka a jej dôležitosť pre úspešné obchodné vzťahy
- Vízia zákazníka a ako s ňou strategicky pracovať
- práca s pridanou hodnotou riešení pre zákazníka
- dôležitosť vnímať obchod ako proces postupných krokov s potrebnou kontrolou
Práca so zákazníkom v celom obchodnom cykle z dlhodobého pohľadu
- zákaznícka vertikála a mapa vplyvu (Power Map)
- získavanie „Sponzorov“ a „Power Sponzorov“ pre získavanie zákaziek
- dôležitosť viacerých kontaktov u zákazníka zo strategického pohľadu
- riadenie obchodného, resp. nákupného procesu
Segmentácia zákazníkov „Gain-Build-Defend“ podľa úrovne vzťahov a obchodného potenciálu
- dôležitosť akvizície zákazníkov aj v čase kedy sa dobre darí
- rozvoj obchodu za pomoci „Up-Sellingu“ a „Cross-Sellingu“
- ako pracovať s informáciami a preverovať možnosti pre ďalší rozvoj obchodných vzťahov
- ako udržať dlhodobo spokojných zákazníkov a metódy obrany zákazníka pred konkurenciou
Obchodná komunikácia podľa Typológie zákazníka
- charakteristiky, očakávania a obavy rôznych typov v obchodnej komunikácii
- ako rozpoznať jednotlivé typy a ako s nimi efektívne komunikovať
- využitie typológie pre kvalitné dlhodobé obchodné vzťahy
- víťazné ponuky pre jednotlivé typy zákazníkov
- konzultatívny prístup obchodovania/predaja s jednotlivými typmi zákazníkov – tréning so spätnou väzbou
Riešenie konkrétnych prípadov z praxe účastníkov